recent posts

banner image

USB ile İşletim Sistemi Kurmak

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere USB ile nasıl format atılacağını anlatacağım.Gerekenler;
1)1 adet 8Gb flash bellek
2)1 adet kuracağımız işletim sisteminin iso uzantılı dosyası veya varsa format cd'si
3)Wintoflash programı
4)Bir adet kahve(dosyaları usb'ye atarken çok işe yarayacak :))
Şimdi tarife başlayalım.
İlk önce burdan wintoflash programını indirip next nex next diyip kuruyoruz :).


Burda 2 seçenek var.İlk seçenekte elinizde olan cd'deki işletim sistemi dosyalarını flash belleğe yazdırabilirsiniz.
İkinci seçenekte elinizde olan .iso uzantılı işletim sistemi imajını flash belleğe yazdırabilirsiniz. 

"Windows file path" seçeneğine tıklayıp .iso uzantılı imajımızı seçiyoruz."USB drive" seçeneğinde dosyaların hangi "USB" belleğe yazdırılacaksa onu seçip "next" diyoruz.



En son "continue" butonuna tıklayarak USB'ye yazdırma işlemini başlatıyoruz.Şimdi gidip bir kahve yapalım :).

Usb'ye yazma işlemi tamamlandıysa artık bilgisayarımıza format atabiliriz.Usb'yi bilgisayardan çıkarmadan bilgisayara reset atıyoruz sonrasında bilgisayarın bios'una giriyoruz "Boot" seçeneğinden flash belleğimizi 1.sıraya getiriyoruz ve kaydedip çıkıyoruz.Artık bilgisayar format işlemine başladı.Format bitince flash belleği çıkarınız yoksa bilgisayar tekrar format ekranına geri dönecek.
Kolay gelsin :)


USB ile İşletim Sistemi Kurmak USB ile İşletim Sistemi Kurmak Reviewed by Abdulhamit Ekşioğlu on Kasım 25, 2015 Rating: 5

2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.