recent posts

banner image

İşletim sistemi nedir? Nasıl çalışır? Görevleri Nelerdir?

İşletim Sistemi Hakkkında
Oncelikle isletim sistemi'nin genel tanimindan başlayalim,İşletim sistem bilgisayarda çalışan, bilgisayarı daha kolay kullanabilmemizi sağlayan, temel sistemleri ile uygulama programlarını çalıştırmak ve bilgisayara bağlı bulunan donanımların doğrudan yönetim ve denetiminden sorumlu bulunan bir sistem yazılımları bütünüdür.

Nasil çalışır peki
Herşey güzel dimi güç düğmesine basıyorsun açılıyor, birşeyler ters gittiğinde reset tusuna basıyorsun düzeliyor tabiri caizse "bi ac kapa kendine gelir" denilir. Simdi isin derinine inelim su guc dugmesine bastigimiza bu bilgisayar dedigimiz cagin teknolojisi ne yapıyormuş bakalım.
Bilgisayarınizı çalıştırdığınız anda işletim sistemi kendini belleğe yükleyerek bilgisayarın hafızası üzerinde çalışmaya başlar. Ekran görüntüsü geldiği andan itibaren de sisteminde bulunan uygulamaları teker teker açmaya başlar. Uygulamaların açılması sona erdikten sonra bilgisayarınız işlem yapmaya hazırdır.

Peki ne ise yarar bu isletim sistemi
En basta genel tanimda dedigim gibi bilgisayarin donanimlar ve cevre birimleri arasindaki baglantiyi haberlesmeyi saglar. Özün sözü isletim sistemi kullanicin bilgisayari daha rahat bir sekilde kullanmasini sağlar.

İşletim sisteminin görevleri


Link
İşletim sistemi nedir? Nasıl çalışır? Görevleri Nelerdir? İşletim sistemi nedir? Nasıl çalışır? Görevleri Nelerdir? Reviewed by Abdulhamit Ekşioğlu on Ekim 21, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.